Återhämtning och uthållighet

Återhämtning och uthållighet är viktigt.
Alla idrottsmän som tävlar på en hög nivå använder tillskott av olika slag. Något som jag också gör. Ett träningspass som ligger på 3-4 timmar tar energi och det är inte läge att pipa in på en restaurang på vägen för att äta lite. smileyJag använder sportdryck och proteinbar’s på mina längre träningspass. Produkterna kommer från Herbalife som har bra research på sina produkter och för mig har det funkat bra. Jag tränade och laddade upp inför Vätternrundan med Herbalife och hade dem även under loppet och jag tog mig runt och kände mig fortfarande fysiskt pigg när jag gick i mål, en magisk känsla.
Den senaste tiden har jag inte fyllt på med produkterna och jag misstänker att min bristande ork kan bero på att jag inte får i mig tillräckligt med energi och näring, under och efter mina träningspass.

När använder jag sportdryck eller vatten under träning och när gör jag det inte?
Är träningspasset på c:a 1 timme eller kortare så behövs ingen påfyllnad anser jag. Det är dock viktigt att fylla på med vatten och näring (bra energi och näring) direkt efter träningen. T.ex. vatten och en banan.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *