Back on track?

Ja, idag har jag kört ett lite hårdare ( betona lite) styrkepass för första gången på 10v. Jag brukar hålla mig till korta tunga pass 15-20min. Hoppas det håller nu.

Men jag kommer inte köra någon kondition förrän efter årsskiftet. Är det nu TWAR jag har haft så vill jag inte riskera livet för ett träningspass. Däremot kan jag trigga immunförsvaret med styrketräning, som jag kan avbryta när det känns som kroppen inte orkar längre.

Jag funderar på att flytta över bloggen till Facebook!? Jag har fått rådet att det ger bättre viral spridning. Men jag är inte så bra på detta så kanske någon som kan som vill hjälpa???

Hektisk vecka

Denna veckan har varit fullproppad så nu när helgen nalkas känns det rätt skönt med 2 dagar ledigt. Helgen skall jag ägna till att vinterbona utemöblerna. I flera veckor nu har jag trott att till helgen kan jag börja träna, nu har jag gett upp den tanken, det kommer när det kommer. Jag försöker bli av med slemmet i halsen genom att medicinera med bisolvon.

P.S. Kom ihåg att dra tillbaka klockan i helgen! D.S.

Fan vad segt…

och då pratar jag inte bara om slemmet i halsen utan även förkylningen och att ketonerna står och stampar. Jag vill komma igång med träningen. Även om vädret just nu inte tilltalar för en löprunda, jag jobbar på lite i gymmet, det funkar trots allt. Jag kör korta pass på gymet och jag tycker att det känns stärkande för immunförsväret, sedan lite multivitaminer frå Herbalife och Genacol. Detta utöver mina tillskott för att Boosta Testosteronet. Då tar jag K1, D3, Mg & Zn.

Tänker börja skriva lite mer om Testosteron.

min nya ”hobby”

Att mäta ketoner och kolla blodsocker har blivit min nya ”besatthet”. Jag mäter och analyserar och förundras. Tycker inte saker hänger ihop och hur lång tid tar det att komma ner i blodsocker igen efter en ”utekväll”? För mig verkar det ta en vecka, men ketonerna släpar efter. Om ett tag när jag har lite värden att lägga ut så kommer jag lägga ut dem här.

Ketos

Helgens utsvävningar med fest (ja lite alkohol) och en hel del socker. Börjar nu sakta normalisera sig. Min förkylning är bättre även om jag känner att bihålor och luftrör är irriterade så känns det bättre och jag har kunnat träna ett par kortare styrkepass. Löpning är inte riktigt aktuellt ännu.

Jag går ”all in” för att komma i ketos iaf, man märker att fett gör nytta men också hur en helgs onyttigheter sätter spår, det skall bli kul att se hur det artar sig de närmaste dagarna. Värdena förbättras men långsamt, infektionen bidrar ju till att insulinet blir högre än om jag är frisk.

Min nya leksak

Jag har nu ÄNTLIGEN lyckats programmera och ställa om ”ketonix’en”. Nu står den inställd i sport-mode. Inte för att det spelar så stor roll efter denna helgen då jag ”syndat” och värdena visar lågt och blodsockret i morse på 5,9 (farligt högt, för fettinlagring) Imorgon får det bli lite ordning på kosten igen.

Ketonix

Nu tycker jag att min förkylning börjar att släppa. Äntligen! Fortfarande lite snuvig men nästa vecka skall jag nog kunna börja löpa lite försiktigt igen.

Idag hade vi lite fika med familjen och jag fick i present min efterlängtade ”Ketonix” 😎 som man mäter ketoner i utandningsluften med. På så sätt skall jag kunna ha kontroll på när jag är i ketos. Så nu gäller det att bli frisk och återgå till fettrik kost.

Ketonix
Min ”Ketonix” 🙂

Grattis!

Seg som bara den! Även om förkylningen känns bättre så vet man inte hur den är imorgon!?
Idag firar jag födelsedagen med ryggbiff, potatisgratäng och ett gott vin som vi drack i Paris i våras. Inte riktigt den kosten som jag äter annars….men man skall njuta lite ibland 😉

Segt som fxx!

Ja, på torsdag har det gått 5v utan träning så jag firar min födelsedag på det sättet. Och dessutom så kommer det att vara en lååång väg tillbaka. När kroppen har varit nedsatt såhär länge så har jag inte bara tappat kondition vilket gör det farligt i början, man trampar lätt på på samma nivå som där man slutade. Nej, nu är det kortare pass med lägre intensitet i början, se till att inte bli svettig och kall, då är det bara att börja om. Vi drog igång vår simgrupp i måndags. Jag funderar på att helt låta bli simningen i höst, jag har tendens att lätt bli sjuk  efter att ha tränat i simbassängen och nu får jag som sagt ta det lugnt och sakta bygga upp immunförsvaret. Styrka och löpning får det bli en period framöver.

Med tanke på hur min hälsa är så kan jag säga  att ketosarbetet ligger lite på is. Dock äter jag mer åt det hålet än vad jag har gjort tidigare. Jag kommer dock på allvar ta tag i mitt program så snart jag är 100%.