Jag har bestämt mig

..Jag kommer att försöka göra en 1/2 Ironman (medeldistans) i ketos OCH (trumvirvel)…jag tänker skaffa ett facebook konto för att göra mitt försök viralt, ni skall ALLA kunna följa detta!!!!

Shit är det nervöst eller…?….JO!

Jag återkommer med en tävlingsplan för 2017. De ha strykt Örebrotävlingen som jag hade som mål för att försöka genomföra detta. Jag kommer sannolikt inte genomföra alla tävlingar i ketos, jag menar Vätternrundan kommer jag sannolikt inte vara i ketosform för att klara av. Däremot Lidingöloppet och något Triathlonlopp…vilket är målet 😉

en halv seger

Idag var det en halv seger när jag för första gången på 4 månader som jag utförde ett konditionspass. Det var på ”bara” 3,7km, hade inte orkat mycket längre. Passet kan sammanfattas som Tungt, Tungt OCH  inte helt kasst.
Tungt för jag hade dålig kondis.
Tungt för benen var som stockar &
Inte helt kasst för klockan och pulsen var bättre än förväntat…det bådar gott, nu skall jag bara se till att inte bli sjuk pga detta passet.

Vätternrundan part 2

Jo, det blir en ny omgång av Vätternrundan.
Men att komma under de 10 timmar som jag hade som målsättning före min sjukdom i höstas verkar långt borta just nu. Nu gäller det att börja träna styrka och kadens på träningscykeln. Sedan så snabbt jag känner mig stark att börja träna kondis så bygger jag på med det.

Back on track?

Ja, idag har jag kört ett lite hårdare ( betona lite) styrkepass för första gången på 10v. Jag brukar hålla mig till korta tunga pass 15-20min. Hoppas det håller nu.

Men jag kommer inte köra någon kondition förrän efter årsskiftet. Är det nu TWAR jag har haft så vill jag inte riskera livet för ett träningspass. Däremot kan jag trigga immunförsvaret med styrketräning, som jag kan avbryta när det känns som kroppen inte orkar längre.

Jag funderar på att flytta över bloggen till Facebook!? Jag har fått rådet att det ger bättre viral spridning. Men jag är inte så bra på detta så kanske någon som kan som vill hjälpa???

Hektisk vecka

Denna veckan har varit fullproppad så nu när helgen nalkas känns det rätt skönt med 2 dagar ledigt. Helgen skall jag ägna till att vinterbona utemöblerna. I flera veckor nu har jag trott att till helgen kan jag börja träna, nu har jag gett upp den tanken, det kommer när det kommer. Jag försöker bli av med slemmet i halsen genom att medicinera med bisolvon.

P.S. Kom ihåg att dra tillbaka klockan i helgen! D.S.

Fan vad segt…

och då pratar jag inte bara om slemmet i halsen utan även förkylningen och att ketonerna står och stampar. Jag vill komma igång med träningen. Även om vädret just nu inte tilltalar för en löprunda, jag jobbar på lite i gymmet, det funkar trots allt. Jag kör korta pass på gymet och jag tycker att det känns stärkande för immunförsväret, sedan lite multivitaminer frå Herbalife och Genacol. Detta utöver mina tillskott för att Boosta Testosteronet. Då tar jag K1, D3, Mg & Zn.

Tänker börja skriva lite mer om Testosteron.

min nya ”hobby”

Att mäta ketoner och kolla blodsocker har blivit min nya ”besatthet”. Jag mäter och analyserar och förundras. Tycker inte saker hänger ihop och hur lång tid tar det att komma ner i blodsocker igen efter en ”utekväll”? För mig verkar det ta en vecka, men ketonerna släpar efter. Om ett tag när jag har lite värden att lägga ut så kommer jag lägga ut dem här.